Importanta integrarii copilului cu autism în învățământul de masa. Rolul profesorului de sprijin.

Importanta integrarii copilului cu autism în învățământul de masa. Rolul profesorului de sprijin.

Asociația pentru Sănătate Mintală a Copilului
Într-un efort comun, ne propunem să schimbăm perspectiva asupra autismului și să dezbatem dacă acesta poate fi cauza sau efectul altor tulburări. Vino să facem împreună o diferență în viața copiilor noștri!
 
📢 Nu rata această ocazie de a învăța mai mult și de a contribui la o societate mai incluzivă și mai înțelegătoare. Te așteptăm cu brațele deschise la Conferința „Schimbare de Paradigmă în Autism”. 🧡
🤝 𝐎𝐫𝐠𝐚𝐧𝐢𝐳𝐚𝐭𝐨𝐫𝐢:
Asociația pentru Sănătate Mintală a Copilului
Asociația Curcubeul Autismului Prahova
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Prahova
 
🤝 𝐏𝐚𝐫𝐭𝐞𝐧𝐞𝐫𝐢:
I.S.J. Prahova
Consiliul Județean Prahova
Data:

02 noiembrie 2023

Ora:

13:00 - 18:00

Locatie:

Sala Europa - Palatul Administrativ, Bulevardul Republicii 2, Ploiești

Înscriere

Participare liberă fără taxă, în limita a 300 de locuri

Conferință autism

Dar ce este cu adevărat autismul şi care pot fi cauzele lui?

Din ce se știe până în prezent autismul este evaluat doar prin observarea comportamentelor exterioare, fără nici un fel de tip de analiză medicală care să confirme diagnosticul respectiv.

În primul rând trebuie să înţelegem care sunt mecanismele ce stau la baza învăţării pt un copil, și anume:

  1. Structurile senzorio-motorii dezvoltate corespunzător;
  2. Capacitate de imitare;
  3. Limbajul receptiv – înţelegerea comunicării;
  4. Jocul simbolic – jocul imaginativ.

Toate mecanismele învăţării se bazează pe mecanismele psihosociale:

  1. Atenţia socială împărtăşită – uitatul ochi în ochi sau contactul vizual cu oamenii;
  2. Motivaţia socială – urmărirea unei activităţi cu conotaţie socială o cantitate mai mare de timp;
  3. Voinţa socială – finalizarea unei sarcini sociale prin depunerea unui efort;

Dar oare ce se întâmplă în interiorul copilului încât el nu mai poate învăţa şi astfel să apară comportamentele, care însumate, duc la diagnosticul de autism?

Folosind tehnica „autopsiei psihologice” mergem înapoi şi încercăm să facem o analiză cu privire la elementele care sunt afectate la copilul cu autism:

  1. Mecanismele psihosociale;
  2. Limbajul şi comunicarea;
  3. Mecanismele cognitive;
  4. Problemele senzoriale;
  5. Comportamentele

Cine răspunde la nivel organic de mecanismele sociale?

  1. Sistemul dopaminergic.

Cine răspunde de mecanismele senzoriale, de limbaj, comunicare, cogniţie?

Sistemul neurologic, mai precis sistemul neurosinaptic.

Încercaţi să le imaginaţi pe acestea ca pe două fabrici distincte. Una care produce serotonină şi dopamină şi una care produce sinapse.

De ce avem nevoie pentru a avea o fabrică funcţională?

De spaţiu, utilităţi, utilaje, materie primă, energie, muncitori, şefi etc. Orice dezechilibru pe oricare din elementele anterioare duce la afectarea produsului final din cele două “fabrici”. Astfel oricare din toate teoriile actuale ale cauzalităţii autismului pot fi valabile, chiar dacă pot fi foarte diferite de la nu copil cu autism la altul.

Înregistrați-vă din timp!

Te invităm să te alături discuțiilor și dezbaterilor din cadrul conferinței, să împărtășești experiențe și să înveți mai mult despre această tulburare complexă. Mai mult decât atât, poți să fii parte a schimbării, contribuind la crearea unei societăți mai incluzive și mai înțelegătoare pentru copiii noștri.

Nu rata această oportunitate unică de a face o diferență reală în viața copiilor cu autism și în societatea în ansamblu. Îți deschidem cu brațele deschise porțile conferinței noastre, unde vei găsi inspirație, cunoaștere și posibilitatea de a face schimbări pozitive.

Informații

0722 354 179

Informații

0725 020 847

Verified by ExactMetrics